Podhalański wyjazd na Marsz Niepodległości 2017

Jak co roku nie mogło zabraknąć nas w Warszawie!

Dzień wcześniej tj. 10.11.2017 w sejmie odbyła się konferencja zagranicznych organizacji biorących udział w Marszu Niepodległości, w której wziął udział również przedstawiciel naszego stowarzyszenia. Konferencję poprowadził poseł Robert Winnicki a główne tematy to sytuacja w Katalonii, z którą zapoznał nas Manuel Canduela z Democracia Nacional oraz inwazja imigrantów na granice Węgier w szczegóły której wprowadził László Toroczkai (członek HVIM oraz burmistrz przygranicznej miejscowości Ásotthalom). Spotkanie zgromadziło około 40 osób, które wspólnie zasiadły do uroczystego obiadu w sejmowej restauracji.
Wieczorny czas spędziliśmy na integracji w lokalu kolegów z MW.

W sobotę autokarem przybyła reszta osób z Podhala. Oprócz członków ONR Podhale dojechali również mieszkańcy naszego regionu w tym kibice Podhala Nowy Targ i KS Zakopane. Ubrani w regionalne stroje idziemy w marszu. Tradycyjnie nieśliśmy naszą 100 metrową flagę w czym jak zawsze pomogli nam inni uczestnicy Marszu. Podczas przemarszu spotkaliśmy wielu naszych starych znajomych z kraju jak i zagranicy.

Podczas przemówień na stadionie narodowym doszła do nas wiadomość o paszkwilu napisanym przez Tygodnik Podhalańska, oszczerstwa i nieprawdy oraz informacje nieaktualne już od lat ! Ot ich dziennikarska rzetelność…. Nie ma co komentować, ale warto zacytować jeden tekst zespołu Obłęd w nieco zmienionej wersji: „Ja i moi Bracia wypowiadamy wojnę zakłamanym k****** z Tygodnika Podhalańskiego”.

Po marszu wracamy autobusem z powrotem na Podhale. Parę osób zostaje w stolicy. Między innymi bawią się na koncercie „Ku Niepodległej”. Tu nie było przypadkowych osób, atmosfera bardzo gorąca wielu przyjaciół z kraju i zagranicy z wielu organizacji, dobra okazja do nawiązania nowych znajomości.
W niedzielę odwiedzamy grób Romana Dmowskiego, aby zapalić znicze i pochylić głowy w chwili modlitwy i zadumy.

Marsz dał nam siłę i natchnienie do dalszej działalności oraz zmotywował nowych działaczy i członków.

Za rok będziemy na pewno !