11 listopada jesteśmy jak co roku obecni w Warszawie, w tym roku również tworząc kolumnę nacjonalistyczną.Narodowe święto niepodległości już od wielu lat jednoczy Polaków chcących wspólnie celebrować tę ważną, mniej lub bardziej symboliczną datę 11.11.1918 r. Cieszy to tym bardziej, że jeszcze 10 lat temu święto to kojarzyło się bardziej z posiadami przed telewizorem, niż prawdziwym świętowaniem. Tymczasem ponownie dziesiątki tysięcy Polaków w tym dniu, w swojej stolicy, odśpiewało swój hymn i wspólnie zamanifestowało to,
aktualności
W święto Wszystkich Świętych oraz Dzień Zaduszny odwiedziliśmy groby zarówno naszych bliskich zmarłych, jak i osób pochowanych na terenie Podhala, które swoje życie poświęciły dla Ojczyzny. Byliśmy obecni z przyjaciółmi i rodzinami na grobie naszego kolegi – Marka Ciślika w Dobczycach. Odwiedziliśmy także jak co roku groby podkomendnego Józefa Kurasia – Czesława Stolarczyka ps. ,,Guc” oraz zamordowanego przez komunistyczne władze Bronisława Tomala. Pomodliliśmy się, zapaliliśmy znicze oraz złożyliśmy wieńce również na pomnikach – m.in. pomniku
W drugi weekend października odbyła się kolejna edycja corocznego rajdu górskiego im. Jana Mosdorfa. Tym razem przy malowniczej pogodzie udało się przejść widokowymi szlakami z Cyrhli przez Kopieniec Wielki, Polanę Olczyską, a następnie przez Nosal i Halę Kondratową. Serdecznie dziękujemy za obecność gościom z Obozu N-R Dolny Śląsk i Obozu N-R Małopolska.Do zobaczenia za rok
1 sierpnia jesteśmy obecni na nowotarskich obchodach rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego wraz z Grupą „Pamięć” oraz kibicami Podhala. Po raz kolejny przy blasku rac, w godzinę „W”, mogliśmy oddać hołd Polakom, którzy „chcieli iść wyprostowani wśród tych, co na kolanach” i podjąć się nierównej walki o to, co polskie. Cześć i chwała Bohaterom!
aktualności
W miniony piątek obchodziliśmy bardzo ważną dla naszych węgierskich braci rocznicę. Dokładnie 101 lat wcześniej wskutek podpisania haniebnego traktatu w pałacu Grand Trianon w Wersalu, Węgrzy utracili ponad 2/3 swojego państwa i około 2/3 ludności. Traktat ten stanowił zatem swoiste rozbiory, po których do tej pory Węgry jeszcze nie odzyskały swoich ziem.4 czerwca 2021 r. zatem składamy symboliczny wieniec na grobie rodziny Salamonów – węgierskiej rodziny będącej właścicielami zamku w Niedzicy do końca II wojny